ПАТРОЛОГІЯ і ПАТРИСТИКА

ДУХОВНА СПАДЩИНА СВЯТИХ ОТЦІВ


Любі у Христі брати й сестри, на цій сторінці я маю намір викладати анонси з ПАТРОЛОГІЇ та ПАТРИСТИКИ, тобто короткі описи файлів про твори СВЯТИХ ОТЦІВ і твори про СВЯТИХ ОТЦІВ, які вже залиті до "ФА" (файлового архіву), але про які мало-хто знає через брак поширення посилань на них.

ТВОРИ ДУХОВНОЇ СПАДЩИНИ СВЯТИХ ОТЦІВ викладатимуться незалежно від їх (чи Автора) конфесійної приналежності, тобто чи вони СХІДНІ, чи ЗАХІДНІ.

Квіти св_Франциска_(ЧБМ,2009)

Квіти_св_Франциска_(пер_о_Йосафата Ананевича, ЧБМ, 2009). «Людина для повноцінного життя потребує, як відомо, не лише хліба. Сам Христос мовить: “Чоловік житиме не самим хлібом, а кожним словом, що виходить із уст Божих” (Мт. 4,4). Є люди, котрі глибоко усвідомлюють потребу Хліба небесного і втамовують цей голод, не лише слухаючи Боже слово, але й носячи його у своєму серці і живучи ним. У наш час особливо відчувається голод Слова Божого, і часто сама людина не знає, ким вона є і Хто потрібен їй до повноцінного життя...»... (pdf+ocr,32st.,ukr,0,51Mb) 

*** 
Преп. Паїсій Святогорець_(УПЦ-КП,т1-5)

Паїсій_Святогорець_(СЛОВА_т-1, УПЦ-КП, 2008). «Книга «З болем і любов'ю про сучасну людину» - перший том серїї «Слів» Старця Паїсія Святогорця. Для зручності том розділений на чотири тематичних розділи. Кожен розділ, у свою чергу, поділений на глави, а кожна глава - на менші глави з відповідними підзаголовками. Підрядкові примітки передбачені, в основному, для людей, не знайомих з церковною і святоотцівською термінологією...»... (pdf+ocr,148st.,ukr,1,06Mb)

Паїсій_Святогорець_(СЛОВА_т-2, УПЦ-КП, 2007).
«Другий том «Слів», під назвою «Духовне пробудження», містить у собі слова Старця на теми, що мають відношення до сьогоднішньої дійсності. Ці слова закликають нас до постійного чування і готовності, готують до тих  непростих ситуацій, у яких ми, можливо, опинимося. Адже нам уже довелося побачити те, про що часто говорив Старець: «Ми пройдемо крізь грози - одну за одною. Тепер кілька років так і будемо йти: загальне хвилювання всюди...»... (pdf+ocr,144st.,ukr,1,35Mb)

Паїсій_Святогорець_(СЛОВА_т-3, УПЦ-КП, 2008). «У цьому  III  томі "Слів" Старця Паїсія зібрані настанови Старця, здатні допомогти виснаженій гріхом людині набути добру стурбованість і почати духовну боротьбу за звільнення від гріховних тенет, які зв'язали її. Живучи в покаянні, християнин зможе звільнитися від своєї "ветхої людини", цього, за словами Старця, "злого квартиронаймача, що живе в нас". Отець Паїсій говорив, що для вигнання злого постояльця ми повинні "зруйнувати [його] будинок і почати зводити нову будівлю  — створювати нову людину"...»... (pdf+ocr,140st.,ukr,1,05Mb)

Паїсій_Святогорець_(СЛОВА_т-4, УПЦ-КП, 2008). «Четвертий том складається зі вступної глави й шести частин. Багато питань були поставлені Старцеві   Ігуменею   й деякими сестрами нашого монастиря. Старець благословляв нас відсилати людей, які просять нашої духовної допомоги, до духівника, проте, часто в розмові з Ігуменею або з котроюсь зі старших сестер, люди, обтяжені труднощами, розповідають про свій біль і просять поради. Іноді, для того щоб бути впевненими в тому, що ми правильно відповіли на те чи інше серйозне або заплутане запитання, ми зверталися до Старця, і він говорив нам, як вирішувати ту чи іншу проблему по-Божому...»... (pdf+ocr,116st.,ukr,0,88Mb) 
 
Паїсій_Святогорець_(СЛОВА_т-5, УПЦ-КП, 2009). «У цьому, п’ятому томі, що виходить у світ за благословенням високопреосв. Никодима, митрополита Кассандрійського, зібрані слова Старця, що стосуються пристрастей і чеснот. Ці слова не становлять собою систематичного вчення і не охоплюють всі пристрасті і всі чесноти. Вони укладені з відповідей Старця на наші запитання про розпізнавання й лікування пристрастей, а також про набуття чеснот. Ці відповіді цікаві не тільки ченцям, але будь-якій людині, що має “благе занепокоєння” творенням чеснот...»... (pdf+ocr,96st.,ukr,0,59Mb)

***
Похвали_св_ап_Павлові_(Св_Й_Золотоустий) Похвали святому Апостолові Павлові були виголошені святителем Йоаном Золотоустим в Антіохії, у час його пресвітерського служіння (386-398 рр. після Христа): ...«Слід зазначити й те, що найбільше елементів біблійного вчення про людину Золотоустий черпав саме з богослов'я апостола Павла, на честь якого були виголошені ці Сім Слів. З усієї скарбниці Святого Письма він найчастіше цитував напам'ять у своїх проповідях Послання Апостола народів. Отже, Йоан був мислителем, глибоке коріння якого сягає традиції антіохійської богословської школи, а все антіохійське богослов'я, і зокрема — традиція екзегези Святого Письма, були просякнуті свого роду "павлінізмом"...»... (pdf+ocr,60st.,ukr,0,57Mb)
***
ШЛЯХ_(Св_Хосемарія_Ескріва) Св. Хосемарія Ескріва де Балаґер: «Читай ці поради у скупченні. Спокійно продумай ці розмірковування – це речі, що їх тобі говорю на вухо, Бог свідок цієї довірчої розмови. З довірою приятеля, брата й отця. Не маю наміру сказати тобі нічого нового, а тільки хочу розворушити твою пам'ять, щоб із неї вилонити одну чи другу думку, що тебе пройняла б до живого, що штовхнула б тебе вдосконалювати твоє життя та ступати на шлях молитви й Любові. І щоб вчинила тебе людиною розсудливою»... (PDF+ocr,122st,ukr,0.96Mb)
***
ДССО_(4том,ЧСВВ,2002) ДУХОВНА СПАДЩИНА СВЯТИХ ОТЦІВ. Том 4, Святий Йоан Ліствичник. Святі преподобні отці Варсануфій та Йоан. Святий авва Доротей. Книга повчань духовних Отців VI-VII ст. - це справжній учитель терпеливості, винищувач нарікання, керманич, що веде до істинної смиренномудрості в Христі Ісусі, Господі нашім...   (pdf+ocr,65st.,0,82Mb)
***
СВЯТИЙ_ЄФРЕМ_СИРІЙСЬКИЙ: (Вибрані-твори) (Прибл. 306, Нізібія – 9 червня 373, Едеса) – один з великих учителів церкви IV століття, християнський богослов і поет. Св. Єфрем залишив після себе неоціненне духовне багатство — свої богословські та повчальні твори. Чимало потрудився преподобний і в тлумаченні  Святого Письма, написав багато піснеспівів і молитов, які збагатили Церковне Богослужіння і, зокрема:
1.  Про боротьбу з дияволом
2.  Про монахів
3.  Про подвижника Юліана
4.  Про терпіння...   (pdf+ocr,15st.,0,27Mb)

Святий_Єфрем_Сирійський_Том-2 Святий Єфрем Сирійський (IVст.) ще за життя був відомий як великий проповідник, поет, пояснювач Святого Письма й апологет Христової віри. Подвижницькі настанови - вибірка з творів цього славного Учителя Церкви... (pdf+ocr,82st.,1,16Mb)
***
Святий_Василій_Великий_(Вибрані-листи,1964) «Вибрані листи Святого Василія Великого». Наш незабутній перекладач, бл. Митрополит Андрей Шептицький, помістив згадані листи в Аскетичних Творах кессарійського Архиєпископа, які він видав у цьому ж (1929) році. ...українською мовою. В ній зібрано сімдесят чотири листи, морально-аскетичного змісту... Правда, всі вони, в цілості, не є стисло морально-аскетичні, бо деякі з них обговорюють догматичні правди або висловлюють розраду зболілим душам чи що інше. Однак і в цих листах є чимало духовних поучень, заохоти, пересторог, тому і їх ми долучили до цієї збірки... (pdf+ocr,213st.,ukr,18,7Mb)
***
Святий_Антоній-Великий_(2006). Настанови про життя у Христі. Життя і твори зачинателя пустинного подвижництва святого Антонія Великого (IV ст.) — це ідеал богоугодництва і водночас дорога, що нею кожна душа, якщо захоче, може йти до повної досконалості. Філокалія (по-грецьки: Φιλοκαλία τόν ιερόν νεπτνκόν, українською Добротолюбіє) вперше була опублікована у Венеції 1782 року завдяки старанням румунського князя Йоана Мавроґордата. Цю збірку аскетичних та містичних текстів зібрав атоський монах Никодим Агіорит (1749-1809) та єпископ Макарій з Корінту (1731-1805)... (pdf+ocr,62st.,ukr,0,99Mb)
***
Щоденник-Любові_(Падре_Піо,1968) "«Щоденник Любові» написано моєю рукою з волі Отця Піо, живий голос якого промовляв від імені Божого. Він мені казав: «Щоденник є і буде голосом Істини та любові незмінної Божої волі, вираженої у Його єдиному вічному Заповіті». На Землі панує розбрат, бо в серцях людей не став єдиним голос любові — в пізнанні заповітної Волі Божої, Святого Письма. З тієї причини отець Піо запевнив мене, що це Воля Божа, аби «Щоденник Любові» увійшов у кожен дім по всьому світу і допоміг людям полюбити істину в пізнанні Святого Письма", - Луїджі Гаспарі... У травні 1968 року отець Піо сказав до Прімо Каппончеллі: «…Усі, хто співпрацюватиме у виданні та розповсюдженні «Щоденника Любові» - заслужать вічну вдячність і благословення від Бога та від мене»... (pdf+ocr,36st.,ukr,0,42Mb)
***
«Філотея»_(Св_Ф_Синайський). «Щирі розповіді Прочанина своєму духовному отцеві». Вислови Святого Філотея Синайського. Прочанин, простий селянин, мандруючи нескінченними дорогами, заїздами та путівцями Святої Русі, дошукується відповіді на запитання: як виконати заохоту святого апостола Павла: «Моліться безперестанку», - і знаходить її в Ісусовій молитві...   (pdf+ocr,118st.,ukr,0,78Mb)
***
«Вступ-до-Євангелія-Св_Марка» «Вступ до Євангелія від Святого Марка». Очевидно, що Марко не написав свій твір з нуля, на той час уже були зібрані – перше усно, а потім і на письмі – слова і діла Ісуса. Ймовірно існували різні збірки: збірка висловів, чуд, опис страстей... Марко першим взявся за написання суцільного твору, звів їх воєдино та вмістив у певні географічні і хронологічні рамки. Ними скористаються пізніше Матей і Лука (але не Іван). Ці рамки Ісусового життя розв’язують практичну проблему, але, як побачимо, вони більш богословські, як історичні. Марко не  ставить за мету відтворити події в їх історичній точності, натомість він подає нам своє бачення Ісусового таїнства так, як сам (і його спільнота) його зрозумів...   (pdf+ocr,8st.,ukr,0,34Mb)
***
Микола Кавасила «Життя у Христі». Микола Кавасила, відомий ще як Хамаета, архиєпископ Тессалоніків, є одним із найвизначніших представників візантійської богословсько-містичної літератури XIV ст. Згадана праця якраз і належить до такого типу літератури. Християнин, на думку Автора, уже в цьому проминаючому світі повинен розпочинати нове життя, яке досягає своєї досконалості уже після смерти. Це нове життя полягає в єднанні з Ісусом Христом через таїнства хрещення та миропомазання, які сприяють духовному зросту, і Євхаристії, яка з'єднує душу з воскреслим Христом. А завдяки чеснотам, молитві та спогляданню і в земному житті можна досягти досконалості в наближенні до Господа. Для широкого кола читачів. К 12 Життя в Христі/ Пер. з давньогр. Дз. Коваль. - Львів: Свічадо, 2005. — 168 с. (серія «Джерела Християнського Сходу») ISВN 966-8744-28-4 (pdf+ocr,79st.,ukr,0,98Mb)
***
«Св_Тереза - Мала-квітка»_(Д_Біверс,2003) "Краще, ніж будь-коли я розумію, що навіть найдрібніші речі у нашому житті керовані Богом." (Св. Тереза від Дитятка Ісуса, листопад 1896р.) Вона прожила 24 роки, дев'ять з яких була звичайною непомітною монахинею... Як і Св. Жанна д’Арк, Св. Тереза носить титул “Покровительки Франції”, і як Св. Франціск Ксаверський, - почесне звання “Головної покровительки усіх місіонерів”, і поруч з Катериною Сієнською та Терезою Авільською стала третьою жінкою - Вчителем Церкви. Завдяки могутньому заступництву перед Богом, шанувальники Св. Терези визнають її “другим Св. Тадеєм”. Її заступницво є універсальним і поширюється на всіх: від простих християн до Римських Пап - люди усіх станів професій знають Св. Терезу та кличуть її на допомогу... (pdf+ocr,64st.,ukr,0,82Mb)

Далі буде...

Немає коментарів:

Дописати коментар